Langzaam richting Nederland

7 juli 2017 - Neuhausen, Duitsland

Vrijdag 7 juli 2017

De hand van Femke is al iets geslonken, maar de ring past nog steeds niet. Gisteravond ging het branderige er al een beetje af, maar kwam er enorm veel jeuk voor terug.  Maar het voornaamste is dat de vinger weer gebogen kan worden, dus die kan gewoon een stuk rijden vandaag. We rijden eerst naar Vaduz om een vlaggentje te scoren. Om een gepaste parkeerplaats te vinden eert 3 rondes gereden. Eenmaal in het centrum(pje) wel een mooi uitzicht over het Koninklijk huis op de berg net boven het centrum. Na een rondje te hebben gelopen en een vlag van Liechtenstein te hebben gekocht op naar Duitsland. Wel via Zwitserland, want we hebben geen zin om weer een vignet te moeten komen in Oostenrijk. We nemen nu echt afscheid van de prachtige hoge bergen en gaan richting het Zwarte Woud. Hier zijn we 2 jaar geleden ook geweest, alleen kiezen we nu een andere plaats. Via hele leuke kleine dorpjes, mede dankzij TomTom, komen we terecht in Schellbronn. We checken, maar moeten nog om boodschappen. Er zou een winkel op 500 m van de camping zijn, maar die is niet meer open. Jammer, moeten we 4 km terug voor de Lidl, maar we hebben een vaste plek toegewezen gekregen, dus dat is makkelijk terugkomen. Eenmaal terug op de camping, installeren. Alleen wat hebben we irritante overburen! Je hoeft nog maar iets te bewegen of er wordt al gekeken! We zetten hierom de luifel uit en ons wind scherm. Die zorgt er voor dat mensen ook gelijk minder schuimen. Iemand is helemaal weg van onze camperindeling en vraagt of we deze zelf gebouwd hebben. We geven aan dat we 2e eigenaar zijn. Later lopen ze nogmaals voorbij en hebben het weer over onze camperindeling. We zijn al trot op ons beesie, maar nu een beetje extra. Leuk dat meerdere mensen geen standaard wensen, maar praktisch en toch het basis bij willen hebben. De hand en vinger van Femke zijn bijna weer normaal, alleen die ring zal nog aan de andere hand blijven, omdat die nog niet past. Morgen weer een nieuwe dag. En we hebben besloten hier nog een dag te blijven, gezien het weer warm wordt en we geen zin hebben weer te smelten in de camper.

1. Fanny:
    10 juli 2017
    Vind het toch wel fijn hoor dat jullie weer naar NL komen..Goede reis en veel plezier nog xxx