Albanië

7 mei 2017 - Omaraj, Albanië

Zondag 7 mei 2017

Gisteravond een vuurtje gestookt bij onze camperplek. Gezellig, totdat de lampen van het terrein werden aangezet. Weg sfeer. Vannacht om 4:00 uur al wakker en gewoon nauwelijks meer kunnen slapen. We konden niet voor 8:00 uur douchen. We moesten wachten tot de persoon die op de kamer in het hostel slaapt weg is en wij de sleutel konden krijgen om in die kamer de douche te gebruiken. Op naar Albanië. De weg is wederom verschrikkelijk! De ergste tot nu toe hebben we geconcludeerd. En het weer trouwens ook. De laatste 10 km voor de grens is de weg prima te begaan en dan plots na een haakse bocht de grens. Eerst in de rij om uit Montenegro te mogen om vervolgens over kiezels naar een chaotische en versleten/slecht onderhouden grensovergang van Albanië te rijden. Het doet hier maar een dotje, maar mogen uiteindelijk Albanië binnen! Geen zin om vandaag lang te rijden en besluiten net voor Shkodër de camping te nemen. Helaas is het de komende dagen minder goed weer wat regen betreft. De temperatuur is wel lekker uit de wind. Gezien de camping aan het einde van een kilometer lange keien weg is en in de omgeving niet veel meer is dan het meer waar we aan staan, een rust dag. Gezien we nu even wifi hebben, maar even updaten van de afgelopen 2 dagen. Morgen verder naar het zuiden. De hoofdwegen zijn hier super! We zien wel hoe ver we zin hebben om te rijden en wat we kunnen zien van het land. Dat is dit stuk nog niet gelukt door het slechte weer. De bergen zijn verscholen achter donkere wolken, maar we houden hoop dat de middag beter wordt.

Nou, en dat werd het! De zon schijnt, maar om ons heen hangen donkere wolken. De bergen achter ons zijn niet te zien. Een enkele keer verdwijnen de wolken daar even om ons een glimp van de berg te krijgen. Aan het einde van de middag trek het boven het Shkodra lake open en gaan we nog heerlijk met een Albanees biertje onder een rieten parasol in stand stoeltjes genieten. Femke wilt toch even weten hoe het water voelt. Nou, een stukje warmer dan 12 graden. Vermoedelijk 16 graden, maar wie weet. Daarna van een prachtige sunset genoten. En even later veel vuurvliegjes achter onze camper.

Wie zal ons zeggen wat morgen ons weer brengen gaat.

1. Remke:
    7 mei 2017
    Echt een super mooie geweldige ervaring voor jullie. Geniet ervan