Hikedag

3 juli 2017 - Zeihen, Zwitserland

Maandag 3 juli 2017

De zon staat aan. En goed! Lekker chill weer opgestart en aan het einde van de ochtend gestart met de wandeling. Op naar het eindpunt op 782,4 m van de route, Zeiher Homberg. We lopen nu via Zeihen, om stijgend, via het natuurpark, weilanden en een schietterrein bij de berg aan te komen. Hier mochten we nog 380 meter omhoog om vervolgens, na 2 ½ uur lopen, van een prachtig uitzicht te genieten! We zien de camping, het  Zwarte woud, de Vogesen en meer. Prachtig, wederom geen woorden voor! De vlag wapper op het punt en die hadden we van beneden al gezien. Heerlijk op een bankje van het uitzicht genoten onder het genot van een frisje en weer klaarmaken voor de afdaling. Gelukkig hebben we een het grootste deel van de klim in de bossen gelopen voor de temperatuur en de zon, dus redelijk energie zuinig gelopen. Naar beneden gaat lekker snel. Hiervoor hebben we maar 1 uur nodig en een shortcut genomen die we vanaf het prachtige uitzichtpunt hadden gezien. Tegen half 5 komen we, na 24 km in de benen, met een tas boodschappen aan op de camping. Helaas hebben de vliegen zich snel vermenigvuldigd. Wordt eten in heet warme camper, want die vliegen vallen je letterlijk aan tijdens het eten. Maar dat mag de pret niet drukken. Er is ook een groep met kinderen aangekomen die met z’n allen in het hooi gaan slapen. Zodra de zon weg is zijn ook de vliegen weg en kunnen we gelukkig nog even afkoelen buiten. Morgen weer verder en gaan we op naar weer een nieuwe vlag.