Weer een nieuwe vlag voor de collectie!

4 juli 2017 - Triesen, Liechtenstein

Dinsdag 4 juli 2017

Weer de nacht heerlijk doorgeslapen, maar nu iets vroeger wakker door de bedrijvigheid op de boerderij van de boer en de kinderen die ook weer verder gaan. Douchen, inpakken en betalen. Nou, eigenlijk eerst nog even de registratiepapieren invullen, adapterstekker weer teruggeven en de 4 biertjes afrekenen die we hebben genoten. We hadden de bierdopjes bewaard, i.p.v. een briefje te maken. Patrick, de eigenaar, vraagt hoe we willen betalen. In Euro in Zf. Zf, want die moeten op. Hij bedankt ons voor het waarschuwen van de brand. Hij verteld ons dat het hier maar 1x in de 10 weken regent en dat een vonkje hier al problemen kan geven en zo een heel gebied in lichte laaien had gegaan, als we het niet gedaan hadden. Hij vermoed dat de mensen voor ons hun kool van de barbecue daar hebben gegooid. Dat vermoeden hadden wij ook. Hij liet nogmaals zijn dankbaarheid blijken dat we ze op tijd hadden gewaarschuwd en vraagt of onze reis naar Duitsland gaat. Nee, we gaan toch nog even zigzaggen, want we gaan naar Liechtenstein. Hier willen we al 2 jaar naar toe, maar iedere keer te ver uit de richting. Nu is het toch wel zo dichtbij, dat we niet mogen laten schieten. Hebben we 2 hele kleine staatje gehad deze reis!. Hij geeft aan dat het echt heel klein is, maar wel veel bergen. En dat klopt! De weg tot Zürich is een beetje hetzelfde waar we hebben gestaan, buiten de vele lange tunnels waardoor we heen rijden, maar daarna komen de hogen, ruige, bergen weer in zicht. We stoppen om te lunchen bij de Walensee. Prachtig! Daarna is het nog 2 tunnels een bruggetje over en we zijn in Liechtenstein! De nummerborden zijn hier zwart. Nog nooit gezien. Eerst weer om boodschappen, want het is hier net zo prijzig als in Zwitserland. Uit eten zal er niet snel inzitten. Wanneer we bij de camping in Triesen aankomen is de receptie dicht tot 17:00 uur. We kunnen wel een plek uitzoeken en later registreren, volgens een bordje wat ophangt. Nou, dat doen we dan maar. Eerst even een rondje over de camping, camper pakken en installeren maar. Dat ging niet helemaal, want ook hier heb je weer zo’n Zwitserse stekker nodig. Hopen dat ze die hier ook verstrekken. Het enige wat we kunnen doen is lopen met Manu, maar die had geen zin, en genieten van het weer in de schaduw of zon. Martijn kreeg het op zijn heupen en ging de was doen met de hand. Om 17:00 uur ging Femke richting de receptie om aan te melden. Gelukkig hebben ze hier zo’n adapterstekker met borg 30 euro of Zf. Je moet alleen wel ge verblijf direct afrekenen. En dit is echt de duurste camping deze reis! En uiteten bij het restaurant is ook niet echt een optie, want een hoofdgerecht is gemiddeld 35 Euro, voor niet echt iets bijzonders. Wel hier een lekker, koud, Liechtensteins biertje op. Prijs voor 0,5 ltr…..6 Euro. Venetië was goedkoper met 6 Euro voor 0,6 ltr. Maar we zijn eindelijk in Liechtenstein en blijven hier ook een paar dagen. Moren weer de benen strekken in de bergen. En weer van een heerlijke koele nacht (13 grd) genieten. Een ding is ons wel opgevallen, de mensen hier zijn niet zo vriendelijk als in Zwitserland. Daar zei iedereen gedag tegen je, waar je ook was. Hier…met moeite, alleen gedag hier is niet moeilijk. Gewoon hoi.