Op naar Delphi

17 mei 2017 - Delphi, Griekenland

Woensdag 17 mei 2017

Vandaag Kórinthe weer achter ons gelaten. Het regent vandaag en de vader van de campingeigenaar waarschuwt ons voor een glad wegdek. Rustig rijden dus.

Door Athene, via de kustlijn naar Sounio gereden om daar de Tempel van Possidon te bekijken. We hebben Acropolis van een afstand uit de camper gezien. Eenmaal bij de Tempel is het droog. Helaas mag je er met de hond niet op, maar gelukkig kun je van een afstand de Tempel goed zien. Dan maar doorrijden naar Delphi. Een lange rit, maar een hele mooi, tussen de enorme stortbuien door. Voornamelijk het laatste gedeelte. We moeten een flinke berg om en op, om er te geraken. Delphi zelf is niet groot, maar ligt prachtig hoog op een berg. Over het uitzicht maar niet te spreken. We zijn ook langs skigebieden gereden, waar je toch niet in eerste instantie aan denkt bij Griekenland. Een camping gevonden die een uitzicht heeft over de Golf van Kórinthe en een gigantische olijfboomgaard. En blijkt ook van deze familie te zijn die de camping beheerd. Ze maken hun eigen olijfolie waar we ’s avonds bij het uiteten van genieten. Morgen een lekker wandeling maken naar de oudheden van Delphi. Vanaf de camping is het ongeveer 45 min lopen, de berg weer op. Gezien het morgen hier rond de 17 graden wordt lijkt dat ons veel beter dan weer terug rijden. Op tijd naar bed vanavond, want het rijden in dit weer en 6 uur is toch wel vermoeiend.