Delphi

18 mei 2017 - Delphi, Griekenland

Donderdag 18 mei 2017

Zo, we hebben de slaap nodig gehad blijkbaar. Pas om 10:30 uur wakker en we lagen er rond 22:00 uur in. Lekker op het gemak doen. Het heeft vannacht flink gestormd. Beide een keer wakker geweest en de camper wiebelde bij de flinke vlagen wind. Dit is vandaag het ook de hele dag zo gaande. Af en toe een miezerbuitje, maar dat is juist lekker tijdens de mooie wandeling naar boven. Inderdaad, 45 min en we zijn bij de site. De hond mag hier niet op, maar gezien we het willen zien, besluiten we op te splitsen. Martijn gaat eerst naar binnen en Femke loopt met Manu naar afgelegen sites. Hier blijkt Manu mee op te mogen en hebben we allebei onze bezichtigingen. De entree is gratis vandaag. Het blijkt internationale museum dag te zijn. Vandaar dat het stikt van de schoolkinderen, zelfs van buiten Europa. Na wat te hebben gegeten, wisselen we en loopt Femke de site op zonder hond en Martijn de route die Femke net gedaan heeft. Het is ook hier weer mooi en lijkt zelfs beter bewaard/onderhouden dan in Kórinthe. Het museum is ook gratis en gaan apart van elkaar binnen. Gelukkig mag je hier wel foto’s nemen, wel zonder flits. Dat is geen probleem. En inderdaad er staan hier prachtige stukken. Van steen, brons, zilver en goud. Na weer een prachtige wandeling naar beneden gelopen naar de camping. Morgen richting Thessaloniki, maar eindbestemming onbekend.