Frutigen

28 juni 2017 - Frutigen, Zwitserland

Woensdag 28 juni 2017

Nou, bij die regenbui is er ook nog flinke onweer gekomen in de avond van 26 juni. De volgende ochtend scheen de zon weer volop. Besloten om naar Frutigen te rijden. Hiervoor hebben we van Goppenstein de Lötschenpass met de autotrein. We zijn net op tijd en kunnen nog mee. We mogen blijven zitten in de camper. Lachen! Je ziet geen hand voor ogen en de rit duurt ongeveer 20 minuten. Ongeveer 30 minuten later rijden we Frutigen binnen en zijn rond 12:00 uur al op de camping. Ze hebben nog plek en we installeren ons en pakken deze keer de benen wagen naar de supermarkt. Lunch gehaald en daarna lekker wandelen. Het is hier wandelwalhalla! We lopen langs de Engstligenbach rivier en door de bossen van het beschermde natuurgebied, waaraan de camping Grassi ligt. Het is hier prachtig tussen de vele bergen. Er staan ook vele houtsculpturen langs de paden. De temperatuur is hier voor ons een stuk beter, rond de 20 graden, maar als de zon aan staat, staat ie ook echt aan en voelt het warmer. Gisteravond gaan slapen met weer een prachtig lichtspel van moeder natuur, die vanachter de bergen op kwam zetten en de het weer heel mooi over de top zag kruipen ons dal in. Vandaag weer wezen wandelen. De ochtend was zonnig, maar we zagen de grijze wolken achter de bergen al tevoorschijn komen. We kunnen dus geen uren wegblijven. Ook de voorspellingen zijn niet goed voor de middag. Voorbereid op slecht weer gaan we dan toch op pad. Een deel van het pad is hetzelfde als gisteren, maar nu lopen we verder naar een hangbrug over de rivier. Na ongeveer 1 uur komen we bij de hangbrug aan. Deze is in privé beheer, maar toegestaan om over te lopen. Aan de ander kant heeft de familie een winkeltje/restaurantje gemaakt, waar ze eigen gemaakte siroop en traditionele Zwitserse gerechtjes serveren. Na de siroop, die lekker smaakt, lopen de route weer verder langs en tussendoor weiden. Het is hier prachtig. Helaas was de andere wandeling nog een uur verder lopen. We hebben nog even getwijfeld om toch door te lopen, maar gezien het weer langzaam verslechterd, besloten de gok niet te nemen. Terug  richting de camping dan maar. Tegen half 2 geluncht bij de camper, waar de laatste zonnestralen zich nog even laten zien. Tussen 14:00 – 15:00 uur gaat het regenen, nou eigenlijk hozen met het nodige onweer erbij. Af en toe houdt de regen even op, maar wij zien het niet meer droog worden vandaag. Morgen een beetje dezelfde voorspelling. Op zich prima, in de ochtend wat doen en daarna een spelletje en/of luieren in de camper. En weer even een update maken van de trip.