Hikedag Liechtenstein

5 juli 2017 - Triesen, Liechtenstein

Woensdag 5 juli 2017

Manu is jarig! Alleen haar verjaardagscadeau zal ze misschien minder leuk vinden. We gaan lekker lopen de bergen in en het wordt vandaag 28 graden en weinig tot geen wind. Veel water en de draagzak mee. Gelukkig lopen er groten delen van de route in de schaduw. Er lopen hier heel veel paden waar, af en toe, ook een tractor overheen komt om hout te halen, want die stapels komen we ondereg ook veel tegen. Krijgen prachtig uitzicht over de bergen van Zwitserland, want dat ligt aan de andere kant van het water, en de bergen van Liechtenstein. Ook hier is het weer prachtig, maar goed we houden van hoge bergen, en die zijn hier genoeg!

Geen muggen, maar wel veel teken en andere vliegende naalden. En Femke maakt kennis met beide. Tijdens de hike een teek en uiteindelijk de wandeling van de winkel naar de camping, 5 uur later na het starten van de hike, een vliegende naald op haar ringvinger. Deze wordt al snel dik en verhuist haar trouwring meer even naar de andere kant. Eenmaal op de camping wordt de knokkel nog dikker. Ze probeert haar trouwring terug aan te doen, maar die past al niet meer.

Manu is toch een aantal km, van de 24, in de draagzak gegaan, want die trok het niet meer. En dat konden we ons best voorstellen. Wij hadden het ook zwaar met de temperatuur, inspanning en uiteindelijk ook een rugzak met boodschappen.

Manu lag ook KO in haar mand in de schaduw, toen we eenmaal bij de camper waren. Ze heeft uiteraard nog heel wat lekkers gehad en morgen….doen we maar 1 ding. De zon vermijden. Het wordt 30 graden of meer en geen wind. En gelukkig is daar de mogelijkheid voor, want het plaatsje wat we hebben uitgekozen heeft heel veel schaduw.