Nog steeds Frutigen

30 juni 2017 - Frutigen, Zwitserland

Vrijdag 30 juni 2017

Woensdag op donderdagavond is het inderdaad niet meer stopt met regenen. Eigenlijk wel leuk ook. Hoe we begonnen zijn aan deze trip, in de camper tot we gaan slapen, lijken we een klein beetje te eindigen ook. Gelukkig is de temperatuur we boven het vriespunt ten opzichte van het begin van de reis. Een van de beste temperaturen voor ons om wat uren te kunnen wandelen/hiken. Overdag rond de 20 graden en ’s nachts tussen de 10 en 13 graden. Heerlijk! We slapen weer (door)! Donderdag was nog een verassend mooie dag! We hebben eerst lekker van de zon genoten en nog gelopen en precies voor de eerste bui weer bij de camper. Tussen de buien door toch nog lekker in de zon kunnen zitten. Gezien de super rustige camping, zonder luxe en in de natuur, maar toch de supermarkt en evt openbaar vervoer om de hoek, besloten toch nog een dag langer te blijven. Het weer voor vandaag is goed voorspeld en hebben een wandeling/hike gevonden rond 5 uur lopen. En wat was het mooi! We zien besneeuwde bergtoppen, lopen door verschillende alpenweiden en langs originele Alpenhuisjes. Wel 700 m klimmen, maar de beloning is een geweldig uitzicht over 2 verschillende dalen! De donkere wolken komen wel al binnen drijven, maar dat maakt eigenlijk het uitzicht/contrast nog mooier! En deze keer hebben we Manu niet hoeven dragen. De temperatuur met de koele bergwind was letterlijk voor iedereen perfect! Iets na 16:00 uur komen we weer op de camping aan en het begint op dat moment te druppelen tot we bij de camper zijn en onder de luifel en met een rap tempo gaat de kraan verder open. Het hagelt zelf. Gelukkig deze avond weer buien ipv continu regen/onweer. Gezellig een spelletje gedaan in onze knusse camper. En wat ons trouwens blij verast heeft is dat iedereen die je hier tegen komt vriendelijk! Letterlijk elke vreemde begroet je! Ze zijn hier minder schuw dan in BIH, want daar moest jij de eerste zijn die goede dag zei. Alleen wordt je hier wel in verschillende talen van Swiss begroet, Duits, Frans en hun eigen “echte” taal, of gewoon hallo. Ook weer een hele mooie plek gevonden voor de toekomst om naartoe te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade