Zand piramides

31 mei 2017 - Foca, Bosnië en Herzegovina

Woensdag 31 mei 2017

Zo vandaag tot 9:00 uur uitgeslapen, voordat de oven uit moesten. Beginnen met chillen vandaag en misschien ook van de drank van gisteravond. Hebben het iets te gezellig gehad samen met de familie en de het laatste drankje was eigen gemaakte snaps die er flink inhakte. Vaders had ook gezegd ons niet naar de camper te begeleiden na de shot.

Het is warm vandaag, dus de schaduw bij de koude rivier opgezocht. Om 14:00 uur zouden we met de vader naar de zand piramides gaan, maar door zijn werk bij de politie om de oorzaak van brand te vinden werd het 16:00 uur, maar geen probleem! In de fiesta scheuren we iets na 16:00 uur de bergen in over de oude, smalle, weg. Bumps zijn niet belangrijk. Even een stop om de zand piramides allen in beeld te krijgen en door. We stoppen bij een ‘kleine’ piramide en lopen dan via een bergpas naar boven de berg op zoek naar fox mushrooms. Al zoekend en klimmen komen we uiteindelijk met na, een pivo stop die vaders had meegenomen, bij de grote aan. Prachtig! We hadden al een paar goeie mushrooms gevonden, maar bij de grote zand piramide vinden we er een hele boel! Vaders is verslaafd aan het vinden, maar ook wij raken verslaafd aan het zoeken. We zijn vaders en Manu regelmatig en langdurig kwijt (Manu liep continu kwispelend achter hem aan ,nadat zij gisteravond een worstje had gekregen van hem), omdat weet waarna hij zoeken moet. Uiteindelijk zei dat er niets maar te vinden zou zijn, omdat het te droog was, maar zelf stoppen met zoeken en wij dus ook niet ging niet. Uiteindelijk met de gouden buit tegen 20:00 uur terug op de camping. We bedanken hem voor de zand piramides en onze eerste ervaring in padenstoelen zoeken. We gaan terug naar de camper, maar binnen 10 min komt Stefan aangefietst om te zeggen dat over ongeveer een half uur het eten klaar is? Wij snappen er eerst niets van, lekker simpel dat we dan weer zijn op vakantie. Hij zegt dat wij onze eigen gevonden padenstoelen geserveerd krijgen met spaghetti, en eigen gemaakte saus met dus de paddenstoelen. Vegetarisch en bieden het aan ons aan. We willen hiervoor bedanken, omdat deze dag al ‘gratis’ was, maar komen er niet onderuit. Wij bieden dan de drankjes aan, maar niet te veel, want morgen om 9:00 uur gaan we de bergen in naar het National Park Sutjecka.

En wat is de maaltijd lekker! Het is veel, maar willen het perse opeten, ook uit fatsoen. Het lukt Femke om de tafel af te ruimen en mag moeders staat uiteindelijk toe dat ik help afdrogen, zodat zij daarna van een wijntje op onze kosten kan genieten. De foto’s van hun andere zoon en dochter gezien, nog wat geklets en slapen maar. Morgen een pittige dag voor de boeg. Wekker gezet en dromenland bezoeken.

1. Fanny:
    3 juni 2017
    Lalala! haha wat geweldig en wat een schitterende foto's!
  2. Wim Scheele:
    4 juni 2017
    Hoi Femke en Martijn wat hebben jullie toch mooie foto's gemaakt.
  3. Marion:
    4 juni 2017
    Hoi,hoi........ na heel wat bijgelezen te hebben is het echt genieten van jullie verslagen en foto's wat een ervaringen en de omgevingen, echt geweldig en dan die Manu, kanoën en niet veel van water moeten hebben, geef ze maar een dikke knuffel van mij.