Bad Gastein-Bled

20 april 2017 - Bled, Slovenië

Na een koude wachttijd (zie foto's) bij de Autoschleuse Tauernbahn in 11 min bij Mallnitz aangekomen. Correctie op de vorige melding: het scheelde 100 km rijden ten opzichte van de trein en dus ook bijna 2 uur rijden voor ons. Ons als domme tourist gedragen bij het inchecken hiervoor. Super mooie rit daarna richting Slovenië! De besneeuwde bergen werden minder en de temperatuur liep langzaam op, alleen die koude föhn niet. Door de Karawankeltunnel en daar is ineens Slovenië! Eerst nog even een vignet kopen en daar op de parkeerplaats in de zon eens bedenken welke kant we op willen gaan in Slovenië. Bled is het geworden, met een prachtig uitzicht en mooie wandelomgeving. Gezien de goede voorspellingen besloten 2 nachten te blijven om morgen een hike te lopen. Vanavond al een mooie wandeling naar Bled centrum gemaakt. De nacht temperatuur helaas weer onder 0, maar ach, afgelopen nacht denken we niet meer te overtreffen.

1. Corina:
    20 april 2017
    Wat zijn jullie al ver weg na een paar dagen. En super gaaf om jullie verhaal te lezen/volgen. Inclusief foto's nu Femke nog een keer on the picture