Eichhof

2 juli 2017 - Herznach, Zwitserland

Zondag 2 juli 2017

Wat is het hier stil ’s nachts! Gewoon echt geen lawaai. En de temperatuur zakt ook lekker ’s avonds. Wat een goede nachtrust hebben we toch in Zwitserland! Net als in Foca en Sarajevo weer heerlijk in een stuk doorslapen i.p.v. meerdere malen wakker worden van de hitte. Waarschijnlijk is het daarom dat we vandaag heerlijk hebben uitgeslapen! Half 10 en…het regent (wat we wisten dat het zou gaan doen) dus dat zal ook hebben meegehoplen! Zodra het even droog is Manu uitlaten en terug de camper in voor de volgende bui. En heerlijk weer onder de dekens! Letterlijk een lazy sunday. Tegen half 12 stopt het met regenen en gaan we maar eens douchen. We besluiten toch nog te gaan lopen, want daar is het weer nu goed voor. We lopen Herznach, waar we doorheen zijn gereden om bij de camping te komen. Er blijkt vandaag iets van een festijn te zijn bij de silo van de oude mijnen. Tevens is het ook een deel van de Eisenweg route. Uiteindelijk komen we aan bij deze silo en inderdaad een klein, festijn. Kleine locomotiefjes rijden op en neer met kinderen en volwassenen. Wij besluiten, gezien te tijd, weer terug te gaan lopen naar de camping. En er is verder toch niets de doen in het standje, want hier in Zwitserland is bijna alles gesloten op zondag. Uitzondering is een festijn, hulpdiensten en een tankstation.

Eenmaal weer bij de camper blijken er alleen wat vliegen wakker geworden te zijn, waardoor we genoodzaakt zijn naar binnen te gaan. Wel ons favoriete skibo gespeeld en uiteindelijk gaan slapen. De voorspellingen voor morgen zijn  goed en willen de andere kant van de Eisenwegroute verkennen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl