Chilldag

13 mei 2017 - Gialova, Griekenland

Zaterdag 13 mei 2017

Zo, vandaag weer eens een kleine update geven, vanuit Gialova, van onze roadtrip. Vandaag een stand dag. Letterlijk, want we staan er bijna op! Gisteren aangekomen na een prachtige rit door olijfboomgaarden, watermeloenvelden en langs de westkust van Peloponnesus.

Even terug naar donderdag. We zijn vertrokken vanuit Kato, naar Olympia. Ook weer een mooie rit tussen bergen en langs de kust, om vervolgens de bergen weer in te gaan naar Olympia. Een mooie camping gevonden op de top van de berg, met zwembad. Nu blijkt alleen dat er geen honden bij het archeologische Olympia binnen te mogen. Gezien de ligging en het lekker weer, toch besloten een dagje te blijven. Was draaien en dan maar lekker zwemmen in het “Olympisch” zwembad van de camping. Er is toevallig een groep Belgen met een camperrondreis bezig en hebben ons aan het zwembad in een deuk gelegen om hun uitspraken en opmerkingen. ’s Avonds heerlijk gegeten bij het restaurantje en een tijd gekletst met de eigenaresse. Superaardig dame die vrienden in Breda blijkt te hebben. Na een lekker glaasje Ouzo richting de camper en slapen maar. Vrijdag boeltje weer gepakt en toch nog even naar de oude stad. Gelukkig mocht je er wel omheen lopen en kon je toch nog veel zien. Een berg met vele stenen, maar dat hadden de Belgen ons al verteld. Gezien de drukkende warmte om half 10, waren we eigenlijk blij dat we er niet in mochten met de hond. In Olympia een Griekse en een Olympische vlag gescoord voor de verzameling en de warme camper in. Via weer idyllische weggetjes, dorpjes en dus olijfboomgaarden en watermeloenvelden aangekomen waar we nu zijn. En er was nog 1 plaatje vrij direct aan zee! Voor ons! Direct besloten om zaterdag, vandaag dus, een chilldag te houden en te genieten van de windsurfer die het water op gaan, zodra de wind goed aanzet. Hoe vaak heb je nu zo’n plekje! Camper uit, 15 passen lopen en je staat in de zee! Gisteravond over het strand naar het dorpje gelopen waar we weer heerlijk hebben gegeten van traditionele gerechten. Vannacht was alleen een drama! Te warm voor Femke in de camper en erg veel muggen! Ze is tot 2 uur ’s nachts op muggenjacht geweest, nadat ze al meer dan 20 ‘zoenen’ van die K*T beesten had gekregen en in brand stond van de reactie erop. Alleen het gezicht hadden ze ongeschonden gelaten, maar goed, niets aan te doen. Vanmorgen met het rondje van Manu naar het dorpje gelopen en over het strand terug naar de camper. Pa gebeld, want die is jarig. Mijn tante ook gefeliciteerd via FB, want ook die is vandaag jarig en het luieren is begonnen. En dat hebben we ook de hele dag kunnen volhouden! Vanavond weer uiteten, want zelf koken is nu veel te warm.

Morgen weer verder richting het zuiden en wie weet waar we nu weer terecht gaan komen. Hopelijk zijn ze daar net zo relaxed als waar we nu zitten, want stress…..dat kennen ze hier niet. Heerlijk!