Jezera

6 juni 2017

Dinsdag 6 juni 2017

Zo, gisteren nog heerlijk in het meer gezwommen. Manu moest er niets van weten, maar helaas voor haar, moest ze het water in om af te koelen. Er was nog een stel aan het zwemmen met 2 honden. Deze honden merkte blijkbaar dat Manu bang was en kwamen haar gelijk helpen. Zo lief! Uiteindelijk nog een keer erin, maar wist zelf heel snel de kant te bereiken. Femke gaat nog een stuk zwemmen en krijgt gezelschap van de Border Collie, Rocco, van de andere mensen. Blij blijft hij meezwemmen naast Femke, welke kant ze ook op gaat. Rocco is verliefd daarna op Femke. Wijkt niet van Femke en komt kroelen en piep dat hij weer wilt zwemmen! Ze geeft hem een kroel terug en laat zijn eigenaren weer de baas zijn, want hoe leuk en gezellig het ook is, hij heet zijn eigen eigenaren. Gelukkig vinden zij het goed en moeten er ook erg om lachen en laten hem even tot hij bijna gaat opeisen. Na nog even te hebben gezwommen besloten te gaan douchen en te eten. Helaas wordt je op camping Bacinska Jezera vanaf ongeveer 20:00 uur opgegeten door de muggen! Ondanks dat we in de wind en op het gras boven aan staan en de temperatuur nog boven de 21 graden besluiten we toch om 21:30 uur ons bed in te duiken, om de muggen te ontvluchten. Gelukkig geen enkele in de camper, maar een onrustige nacht gehad door het warme weer. En Femke had er toch wel wat moeite mee dat ze uit BIH was en Bozna heeft achter moeten laten. Manu heeft ook heel lief de hele nacht bij haar gelegen. Ondanks de geweldige plek, want dat is het wel, besloten om te gaan, vanwege de muggen. Bij het betalen geeft Femke aan dat het een prachtige plek is, en de eigenaar is hier super blij mee en vraagt of ik reclame onderweg naar huis wil maken. Tuurlijk, want ook dit is een super plek! En Manu was zo blij met het gras dat zij er na het zwemmen niet afgekomen is gisteren. Tuurlijk wel voor het slapen, maar verder! Toen Femke de pinnen van de luifel los ging maken leek het of ze heel beteuterd keek. Femke wilt terug naar BIH, maar weet dat we langzaam naar boven moeten. Het is weer drukkend, maar de wolken maken de rit een klein beetje aangenaam, maar blijft 28 +. Na bijna 3 uur rijden zijn we beland in Jezera, autocamp More. Nog een snelle stop bij een supermarkt en op naar de camping. Erg dom weer eens de tom tom vertrouwd en rijden door (te) smalle steegjes. Een zijspiegel klappen we maar voor de zekerheid dicht, omdat het zo krap is! Eenmaal uit deze steegjes komen we aan bij de camping. Eerst even verkennen. Is erg stijl, maar er zijn opties, mist niet gereserveerd. De familie zit net te eten en beschaamd voelen we ons wanneer we stoorde om te vragen of we op de camping plaats konden nemen. Er blijken inderdaad plaatsen, die wij ook wilde, gereserveerd te zijn. Een plekje gekozen en gemopper om de camper te plaatsen, maar daarna is het alleen maar schaduw chillen in 30+. 2½ later gaan we ons officieel aanmelden en hebben een super leuk gesprek met de eigenaresse. Wanneer we aangeven dat we via Bulgarije en Servië gekomen zijn, wilt ze weten waarom we maar 1 nacht in Bulgarije hebben gestaan en wat we van Servië vonden. Bulgarije, geven we aan dat we niet voorbereid waren, omdat de terugreis in eerste instantie anders gepland was en Servië, ja, wat moeten we zeggen ervan. Een vreemd gevoel hadden we erbij, maar blijkt dat het klopt dus ook. De eigenaresse was voor en na de oorlog in Servië geweest en zag geen verschil met voor en na! Nou, dat is het misschien wat we bedoelen. Het vreemde gevoel, ze zijn daar stil blijven staan wat we ook hadden gezien. Ze moeten moderner worden of opener om het toeristen aantrekkelijk te maken. Nog lekker gekletst over de landen die we hebben gezien en de vogels in de kooi en dan komen er weer nieuwe, maar bekende, klanten aan. Wij begroeten de ze ook nog netjes en lopen via de zee terug naar de camping. Daar blijkt ook een hek te zijn om bij de zee te geraken. Misschien blijven we morgen hier nog een dag relaxen, omdat het weer stabiel, maar erg warm. Het is geen rij weer zijn we al achter voor ons. We zien morgen wel weer, want nog steeds is de beste vakantieplanning, geen planning hebben!

P.s Voor de liefhebbers: De foto’s vanaf 31 mei t/m 4 juni staan zijn inmiddels ook geplaatst.