Kórinthe

16 mei 2017 - Kórinthos, Griekenland

Dinsdag 16 mei 2017

Vandaag is het bewolkt. Klink misschien vreemd, maar we zijn er blij mee. Temperatuur is ook gelijk 10 graden gedaald. Een mooie dag om te rijden. Alleen naar waar is nog even de vraag. Kórinthos is het geworden. Vuilwatertank eindelijk kunnen legen. Op de afgelopen campings had je daar een slang voor nodig of een emmer. Gezien bij ons de afvoer bijna in het midden onder de camper zit, dus geen optie geweest. We mogen weer door Sparta en pakken nu niet de snelweg. De olijfbomen vervangen zich weer door bergen met vele gele bloemen en ander groen. Weer flauwe lange klimmen van bergpassen, maar ook weer de moeite waard. De snelweg biedt deze entourages niet. Tripoli komt in zicht en besluiten even te lunchen. Martijn maakt een lekker tosti met het brood dat we vanmorgen nog gekocht hebben voor het ontbijt. Na Tripoli de snelweg op, op naar Kórinthos. Hier zijn weinig campings, dus besluiten eerst het oude Kórinthos te gaan bekijken. Via erg smalle straatjes bereiken we de parkeerplaats. Veel stenen, maar…..Manu mag mee naar binnen! Alleen het museum niet, maar dan bekijken we deze wel om de beurt. Eerst moet Manu goedgekeurd worden door de vele straat honden, die overigens er goed verzorgd uitzien en heel vriendelijk zijn naar mensen en Manu. We beginnen bij de Tempel van Apollo en lopen alles af. In het museum staan natuurlijk de mooiste vondsten en mag niet worden gefotografeerd. Helaas, want er staan echt hele mooie bewaarde stukken. Tussen door komen de straathonden weer gedag zeggen en bij de exit begeleid naar onze camper. Nu een keuze maken waar we gaan staan. We hebben 2 keuzes. Op beton 800 meter van de oude stad of aan zee. Gezien de vele honden hier bij de oude stad lijkt ons dat niet de beste keuze. Aan de Golf van Kórinthe wordt het dus. Via weer nauwe straatje komen we bij de camping en gaan toch nog eerst opzoek naar een supermarkt. Hier spreken ze geen Engels of Duits, dus de handen en voeten, pen en papier zijn weer nodig! Dezelfde weg weer terug om ons aan te melden bij de camping. Wat verouderd, maar dit maakt het ook gelijk idyllisch. Weer aan zee! Oké, geen zon vandaag, maar het geluid is lekker rustgevend. Morgen gaan we waarschijnlijk het mooie Peloponissos verlaten. Op naar….? Onze camper heeft vanavond weer een afdakje, nu van bamboe. En wij mogen hier weer heerlijk gaan slapen. Trots en dankbaar met alles wat we nu hebben.