Krka National Park

29 april 2017 - Krka Np, Kroatië

Zaterdag 29 april

Gisteren na de middag (en het verslag te hebben gemaakt) besloten om 2 flessen lokale wijn te gaan halen bij de eigenaren. Wat was dit lachen! Er kwamen 2 literflessen tevoorschijn, werden onder de kraan afgespoeld, en er was paniek van waar zijn er kurken! Na 2x op en neer te zijn gelopen de kurken gevonden en stonden daar 2 dames hun spierballen te gebruiken om de kurken in de fles te krijgen! Femke lachen met de gebaren goeie spierballen. Net terug in de camper wordt de natuurlijke douche zwaar open gezet. We konden niet meer doen eten, wijn drinken, en Skibo spelen. Uiteindelijk 1 liter (lokale) wijn op en kapot. In de stortbui Manu nog uit laten, maar die wilde niets meer dan droog gaan liggen. Nu, 21:00 uur en slapen dan maar. Gevolg om 6:15 uur wakker! Douchen en klaarmaken voor Krka National Park! Om 8:45 uur tickets gekocht en lopen maar. De zon doet inmiddels wel zijn best, maar wint het (gelukkig voor de foto’s en wandeltemperatuur) nog niet helemaal. Wederom prachtig, maar ook compleet, maar niet minder, anders dan gisteren. Het leek of je in een jungle liep en de watervallen zijn minder hoog. Eerst Skradinski buk (waterval) bekeken om vervolgens om vervolgens langs smalle bergpaden en idyllische dorpjes naar Roski slap gereden. Wederom valt op dat op hele kleine stukje rijden de natuur compleet veranderd. Ook hier weer huizen die er goed verzorgd zijn naast vervallen, maar bewoonbare “huizen”.  Na de vele kilometers die we alweer in de benen hebben, besloten 517 treden omhoog te lopen om de grot Ozidana pecina te bekijken die sinds 1988 pas ontdekt is. Hier een vleermuis zien slapen! Na al deze inspanning in de zon, die inmiddels echt gewonnen heeft, terug naar de camper en bekijken waar we naartoe gaan rijden. Brodarica is het geworden. Kleine 40 min rijden na weer een heerlijke dag lopen, moet wel gaan lukken. Een kleine autocamping gevonden met 10 plekken en……lekker ouderwets met je eigen wc-rol en douche gordijnen! Happy! En nog lekkerder ZON!!! Nog een uur heerlijk de spieren laten ontspannen, onder het genot van de andere liter fles lokale wijn en daarna heerlijk wezen uiteten voor Euro 15,- pp.

1. Wim Scheele:
    1 mei 2017
    Jullie zullen niet aankomen met al die kilometers die jullie afleggen.
    En een maken jullie mooie foto's leuk om jullie te volgen.
    geniet ervan Groetjes Wim en Carla
  2. Femke:
    Thank!
  3. Corina:
    1 mei 2017
    ik ben weer even bij met lezen.....en wat een prachtige foto's. (is Femke er ook bij??)