2 missies

24 mei 2017 - Néa Moudaniá, Griekenland

Woensdag 24 mei 2017

Weer heerlijk geslapen! En regen….niet te voelen. Wel bewolkt, maar dat is prima. Vandaag 2 missies gepland. 1: niet al te lastig, de reisverzekering verlengen vanaf 1 juni. 2: 2 nieuwe voorbanden, misschien wat minder makkelijk. We verlaten na een hele chille opstart de relaxte camping en rijden via het puntje van Sithonía het ‘eiland’ rond en af. Af en toe wat druppels die op een gloeiende plaat terecht komen, maar dat wat de slechte voorspelling. Tot conclusie gekomen dat Sithonía een combinatie van natuur heeft, te vergelijken met Peloponissos en Montenegro wat bergtype en begroeiing betreft. Het blijft allemaal prachtig hier. Helaas is foto’s nemen vaak een lastige optie. Of de stops aan de verkeerde kant van de weg of de greppels te diep om erop te komen. En eigenlijk moet je het gewoon met eigen ogen zien, want met foto’s verteld je eigenlijk nog net niets met wat je ziet. Eenmaal in de voorstad bij Thessaloníki gekomen, bij een camper/caravan monteur gestopt om te vragen of hij ook aan banden vervanging doet. Helaas, maar hij weet ons wel te vertellen waar. Nou ja, uiteindelijk op papier de naam van het bedrijf in het Grieks en Latijns opgeschreven en in zijn best Engels verteld hoe we moesten rijden. 5 min en we waren er. Goede uitleg gehad! De eigenaar begon een beetje nors, maar uiteindelijk, na beslissing 1,2 of 4 banden, draait hij bij. Eerst wilt hij ons zomerbanden geven, maar nadat wij vertellen dat wij all weather willen/rijden, wordt het een ander verhaal. Uiteindelijk kan het 3 uur duren, voordat de banden er zijn. Is ook niet Michelin , maar op dezelfde as 2 andere type niet heel erg. Niet kort daarna zegt een medewerker dat hij ze wel gaat halen voor ons. Dat scheelt veel tijd voor ons en henzelf natuurlijk. We krijgen ijskoffie aangeboden en mogen wachten. Wanneer de halve liter op is vragen ze gelijk of we nog meer wensen te drinken, maar we bedanken. Met een Griekse jonge dame, die voor haar autobanden komt, heel even ‘geklets’ over onze en haar hond. Ze was helemaal gek met Manu en kregen haar hond op foto’s te zien. Was ook een droppie. Eenmaal 2 nieuwe banden rijker, en daarmee 2 proppen armer, besloten terug te rijden naar Neá Moudania. Hebben we toch nog alle 3 vingers gehad. Alleen gaan we hier misschien geen rondje meer over rijden. Dat zien we morgen wel weer. We dachten dat de banden ons 2 dagen zou gaan kosten, maar dat is maar 1 gebleven. Morgen weer nieuwe rondes, nieuwe kansen en keuzes genoeg, want die maak je zelf.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl