Morinj

4 mei 2017 - Morinj, Montenegro

Donderdag 4 mei 2017

Zo, vanmorgen vroeg wakker. Onder het genot van een kop koffie besluiten hoe we willen gaan rijden. Eerst een ronde Montenegro, of door naar Albanië. De kaart erbij en bekijken wat de beste opties zijn, gezien we de terugreis ook Montenegro weer aandoen. Macedonië slaan we over, omdat dit een heel gedoe wordt met het legaliseren van Manu haar gezondheidsverklaring. Dat wisten we al voordat we vertrokken, maar hierdoor zullen we een aantal landen opnieuw doorkruisen op de terugweg. Onze buren en de eigenaar komen vragen waar we heen gaan en komen gelijk met hele handige tips van wat je gezien moet hebben in Griekenland. Onze Nederlandse buren zijn net op de terugreis, en onze Engelse nog op de heenreis. De eigenaar verteld Martijn dat we aan het einde van de middag nog even langs moeten komen, zodat hij ons tips kan geven over goede campings in Albanië en misschien ook nog voor de rest van Montenegro. We hebben namelijk besloten om eerst naar het National Park Durmito te gaan en de, hierin lopende, Tara kloof te gaan bekijken. Kotor gaan we bekijken op onze terugreis. We komen er dan letterlijk langs en is voor ons dus handiger. En verkoeling in de bergen is ook niet verkeerd, als je wat wilt doen.

Het is hier afwachten wanneer we WiFi hebben en wanneer er dus reisverslag geplaats kan worden. Het kan dus zijn dat er een tijdje niets geplaatst wordt en plots een hele reeks. Met de laptop is er wel bereik, maar wilt internet niet openen, of heel veel geduld hebben. De telefoons reageren wel, maar is wat trager dan we gewend zijn. Maakt ons niet uit, want daar draait de reis niet om.