Panteleimon

20 mei 2017 - Panteleimonas, Griekenland

Zaterdag 20 mei 2017

Gisteren wakker geworden met een strak blauwe lucht. Maar eens bedenken hoe ver we willen rijden vandaag. Op het gemak de ochtendrituelen gedaan. Een fles olijfolie en olijftapanade gekocht, betaald en go. Via weer meerdere prachtige bergpassen rijden we langzaam het berggebied uit. Na Lamía wordt het saai snelweg rijden, en de omgeving is akkerbouw. Eens een keer niet wauw. Na 4 uur rijden, vinden we het wel genoeg geweest. We zitten ter hoogte van Platemónas aan de kustlijn van de Egeïsche zee. Campings genoeg aan de kust, volgens de kaart van Griekenland die we in het begin op een camping hebben gekregen. Boodschappen doen en er 1 kiezen. Het is aan deze kant van Griekenland nog een beetje wakker aan het worden, maar we vinden een camping die open is in Panteleimon. Er hang een papiertje in het Engels, dat je een plekje mag uitzoeken en je later kan komen aanmelden. Het is een Griekse familiecamping. De caravans staan hier onder partytenten, met de luifel ervoor uitgestald. Tafels, stoelen, banken en zelfs flatscreens weer daarvoor opgeteld. Erg komisch om te zien. Een plaatjes gevonden vlak bij het strand en een Grieks biertje op het strand gedronken. Om 17:00 uur aanmelden. Een oudere man, met vakantie Engels. Een schatje om te zien. Kaartje inleveren en meer was niet nodig. Manu kennis laten maken met de buurhond en Martijn heeft lekker gekookt. Besloten om morgen hier te blijven. Het wordt warm en blue skies.

Vanmorgen brood gehaald bij het supermarktje en verder chill. En de douches hier zijn geweldig! Stortdouche van boven en massagestraal van de zijkant! En als je een douchekop vast wilt houden is daar ook nog de mogelijkheid voor. Nou, als de camping zo bekijkt, is dat het laatste wat je hier zou verwachten!

Zwemkleding aan vandaag en verder niks. De Engelse overbuurman heeft steak gekocht aan het bot en komt vragen of Manu de botten mag hebben. Geen probleem! Er zit nog wat vlees aan, maar binnen 30 min. Heeft ze al 2 grote stukken soldaat gemaakt! Het laatste stuk hebben we maar terug gegeven en de overbuurman heeft nog een andere hond er blij mee kunnen maken.

Straks even afkoelen in de Egeïsche zee en vanavond eens bekijken wat morgen de richting wordt. We zijn aan het twijfelen hoe we weer richting het noorden gaan rijden. Helemaal terug via Albanië of toch door het criminele Bulgarije om zo Servië te bereiken. Maar goed daar willen we eigenlijk nog niet over nadenken, want naar huis gaan willen we niet.

1. Frans:
    21 mei 2017